Njemačka nacionalna agencija za mobilnost DAAD bila je domaćin transnacionalne aktivnosti pod nazivom „Erasmus+ Students as Intercultural Ambassadors – Strengthening European Values through cross-sectoral Initiatives“ koja je održana u Frankfurtu na Majni 01-02.04.2019. Ova aktivnost pružila je priliku za razmjenu iskustva i praksi te za razgovor o različitim problemima svih grupa uključenih u Erasmus+ program – studenata i mladih, predstavnika ureda za međunarodnu suradnju visokoškolskih institucija, predstavnika nacionalnih agencija, osnovnih i srednjih škola, te članova
volonterskih organizacija.

 

 

Tematika aktivnosti bile su europske vrijednosti te kako Erasmus+ studenti kao kulturni ambasadori utječu na gradnju istih. Rasprava koju je vodila Elina Mavrogiorgou, predstavnica Iky-Hellenic Erasmus+ nacionalne agencije iz Grčke, dovela nas je do zaključka kako pojam europskih vrijednosti
vrlo često uzimamo zdravo za gotovo bez previše razmišljanja o tome što to točno predstavlja. Razgovarajući shvatili smo kako se taj pojam za svakog pojedinca razlikuje, no neke karakteristike su ipak univerzalne kao što je sloboda kretanja i pravo na mobilnost. Iz prakse je svima vidljivo kako Erasmus+ studenti i korisnici itekako utječu na širenje tih vrijednosti no postoje nedostatci pogotovo po pitanju osvješćivanja njihovog utjecaja na lokalno stanovništvo i društvo općenito. 

 

 

Na koji se način možemo boriti protiv primijećenih nedostataka mogli smo vidjeti za vrijeme Project Market prezentacija primjera dobre prakse iz cijele Europe. Brojni su primjeri uspješnih projekata koji Erasmus+ studente direktno integriraju u lokalno stanovništvo putem aktivnosti koje se održavaju u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, na fakultetima i u domovima za starije i nemoćne te koji pokazuju kako jezik i životna dob ne predstavljaju nikakve prepreke za komunikaciju i zajednički suživot. Europa macht Schule jedan je od takvih projekata koji se odvija na prostoru čitave Njemačke, a koji organizirano integrira strane studente u redovnu nastavu. Slični projekti su Erasmus in Schools nacionalne agencije u Finskoj, World in classroom nacionalne agencije u Sloveniji ili SocialErasmus koji provodi Erasmus Student Network. Iako je kvalitetnih i inspirativnih primjera dosta, oni svakako ne pokrivaju sve zemlje Europske unije i šire područje na kojemu se nalaze Erasmus+ studenti stoga je potrebno dalje raditi na gradnji svijesti o ovoj problematici i razvijati postojeće projekte te motivirati stanovništvo i Erasmus+ studente na aktivno uključivanje u iste.

 

 

Vrlo korisnima i produktivnima pokazale su se radionice pod nazivom "How can we Engage"? na kojima smo radili na prijedlozima novog Erasmus+ programa za period 2021.-2027. fokusirajući se na KA1 i KA2 s posebnim naglaskom na vrste aktivnosti, ciljne skupine i financijske okvire govoreći iz perspektive različitih korisničkih skupina Erasmus+ programa. U samim radionicama sudjelovale su Lisette Schermer i Oana Dumitrescu kao predstavnice Europske komisije koje su po završetku primile zaključke radionica, a koje će prenijeti radnim grupama unutar Komisije kako bi ih se uključilo u novi prijedlog programa koji bi time zasigurno više odgovarao stanju na terenu.

 

 

Iz perspektive Erasmus studentske mreže Hrvatska, sudjelovanje na ovoj aktivnosti pružilo je širi i dublji uvid u načine na koje Erasmus+ studenti mogu biti integrirani u lokalno stanovništvo i na koji način isto može biti realizirano uz zajednički rad različitih institucija, a sve s ciljem građenja otvorenijeg društva koje s naklonošću gleda na mobilnost svih društvenih skupina te na interkulturalnu razmjenu kao nusprodukt istog.

 

Mogućnosti je mnogo, a samo zajedničkim radom institucija i organizacija možemo utjecati na izgradnju boljeg društva budućnosti koristeći sve mogućnosti koje Erasmus+ program nudi.

 

Napisala: Matea Kladarić (predsjednica ESN-a Hrvatska)
Dizajn: Vedrana Kovačić (predstvanica za odnosae sa javnošću ESN-a Hrvatska)